vineri, 4 martie 2016

Creatii poetice ale copiilor din parohie publicate in cel de-al doilea numar din periodicul ATENEUL SF. PANTELIMON pe anul 2016

Departamentul pentru copii si tineret ATENEUL SFANTULUI PANTELIMON organizează duminică, 6 martie 2016, după Sfânta Liturghie, lansarea celui de-al doilea număr pe anul 2016 al periodicului ATENEUL SFÂNTULUI PANTELIMON, publicaţia Departamentului de copii şi tineret cu acelaşi nume, la biserica Sf. Pantelimon-Foisorul de Foc din Bucuresti. 
La fel ca şi primul număr pe anul 2016, această ediţie este dedicată participării Departamentului pentru copii şi tineret ATENEUL SFÂNTULUI PANTELIMON la concursul naţional bisericesc "Biserica şi Şcoala din sufletul meu" alături de Şcoala Gimnazială Maica Domnului din Bucureşti şi cuprinde creaţiile poetice ale copiilor din parohie antrenaţi în atragerea atentiei asupra cazului social a unor copii care doresc să facă sport, deşi nu au posibilităţile materiale necesare.  
După cum se cunoaşte, 2016 este "Anul comemorativ al Sfântului Ierarh Martir Antim Ivireanul şi al tipografilor bisericeşti în Patriarhia Română", motiv pentru care periodicul parohial continuă publicarea amplului articol redactat în 1969 pe această temă de fiul părintelui Gheorghe Popescu Colibaşi în revista "Studii Teologice". Reamintim că întrucât anul acesta se împlinesc 80 de ani de la momentul alcătuirii în 1936 de către parohul bisericii Sf. Pantelimon-Foişorul de Foc, părintele Gheorghe Popescu-Colibaşi, a “Vieţii şi Acatistului Sfântului Pantelimon”, Departamentul pentru copii si tineret a declarat 2016 drept "Anul comemorativ al Părintelui Gheorghe Popescu-Colibaşi".

Publicarea acestui cuprins în periodicul ATENEUL SFÂNTULUI PANTELIMON reprezintă un element din proiectul parohial DIN MILA SFANTULUI PANTELIMON cu care Departamentul pentru copii si tineret ATENEUL SFANTULUI PANTELIMON doreste sa se prezinte la concursul national bisericesc "Biserica si Scoala din sufletul meu".
CREATIILE POETICE ALE COPIILOR PUBLICATE IN N4. 22/2016:
 
În Biserică… (autor: Neaţă Daniela- Gabriel, 13 ani)
În Biserică învăţ să mă port mereu frumos,
Iubind pe Dumnezeu şi ocrotindu-i pe semeni.
Tot aici eu înţeleg că să fac bine se cuvine:
Să fiu bună, silitoare, de părinţi ascultătoare…
Pentru ca mereu pe Hristos să-l port în mine.

Doamne, cât îţi mulţumesc pentru toate-aceste daruri
Ce mă fac să fiu cuminte, răbdătoare, credincioasă, bună,
Altfel spus într-un cuvânt, doar cu Dumnezeu în minte!
     
Scrisoare către a mea mămică (autor: Oprea Irina, 10 ani)
Pe când eram mică, mică,
M-ajutai, mă ocroteai,
Iar acum când am crescut,
Pe Iisus să Îl iubesc
Mă înveţi ca-ntotdeauna.
Ştiu că Tatăl Cel de Sus,
Ne-ocroteşte împreună,
Dar eu de sănătate-ţi mă rog,
Şi să fii frumoasă-n veci.

Cu gândul la ai mei părinţi (autor: Grigoriu Ruxandra, 12 ani)
Celor cere mă veghează
Ca să cresc sub a lor rază
Iubitor-călăuzitoare
Vreau să le spun mulţumesc.

De fac fapte bune sau frumoase
Sau  ajut pe-un nevoiaş
Tai, mai, vă iubesc
Că voi doi m-aţi învăţat.

Un zâmbet ca un mărţişor (Autor: Mitran Raluca Elena, 18 ani)
Doamne, Ce mi-ai fost alături
Şi la greu, cât şi la bine,
Iartă-mă de Ţi-am greşit
Şi m-ajută-ntotdeauna.

Chiar şi azi îţi mulţumesc
Dăruindu-ţi o icoană,
Ce-am pictat-o din iubire
Chiar în inimioara mea.

Ca un mărţişor simbolic
O s-o leg cu o fundiţă
Şi-o să încerc să-o dăruiesc
Celor înneguraţi de întristare.

Ce să fac pentr-un gând necugetat (Autor: Irimia Cătălin, 13 ani)
Teatru am jucat,
Icoane am pictat,
Mărţişoare am creat
Milostenie am dat.

Timpul tot l-am oferit
Însă simt că nu-i de-ajuns!
Vreau mai multe ca să fac
Şi mă simt cam ruşinat. 

Ce să fac să fiu iertat
Pentr-un gând necugetat?
În continuare o să fac
Teatru, mărţişoare şi icoane.

Biserica (Autor: Ana Maria, 8 ani)
Când sunt tristă mă-nveseleşti,
Când mi-e frig mă-ncălzeşti,
Când sunt singur mă-nsoţeşti,
Când mi-e foame mă hrăneşti,
Când mi-e teamă mă-ntăreşti.

Eşti izvorul meu iubit,
Eşti al meu nou răsărit,
Te iubiesc la nesfârşit!

Deşi sunt mică tare (Autor: Thea Olinici, 6 ani)
Deşi sunt mică tare,
Inima-mi este mare
Fapte bune fac mereu
Cum mă-nvaţă Dumnezeu!

Inimioara mea (Autor: Slanic Octavian, 6 ani)
În inimioara mea
Are loc numai mama,
Însă am suflet un suflet mare
În care Dumnezeu loc mult are.

Am un suflet mititel (Autor: Mihai Neacşu, 10 ani)
Maica Domnului te rog
Să nu mă părăseşti deloc
Şi la bine şi la greu
Să ocroteşti sufletul meu
Rugându-te pentru el lui Dumnezeu.

Să nu mă laşi Maică Sfântă
C-am un suflet mititel
Eşti a mea  mijlocitoare
Şi-ntre sfinţi binecuvântare.
  

Niciun comentariu: