joi, 28 ianuarie 2016

Impresii despre acţiunea de susţinere a sportului desfăşurată de Biserică şi Şcoală în data de 27 ianuarie 2016 dedicată părintelui Gheorghe Popescu Colibaşi, parohul bisericii Sf. Pantelimon





Miercuri, 27 ianuarie 2016, la Ora de Religie, proiecţia piesei de teatru "Lumina Sfântului Andrei" în interpretarea elevilor clasei a III-A sub coordonarea d-nei învăţător Daniela Ignat a dat semnalul participării Şcolii Gimnaziale "Maica Domnului" şi bisericii Sfântul Pantelimon din Bucureşti la "Concursul naţional de creaţie - Biserica şi Şcoala din sufletul meu", desfăşurat la nivelul Protoieriei Sectorului II Capitală. 
Proiecţia piesei de teatru - scrisă de Pr. Teleanu Bogdan-Aurel de la biserica Sfântul Pantelimon şi interpretată de elevii clasei a III-A ai Şcolii Gimnaziale "Maica Domnului" - face parte din proiectul cultural-sportiv şi social-filantropic intitulat "Prin mila Sfântului Pantelimon" al cărui obiectiv principal este promovarea conceptului "Sport pentru sănătate sufletească şi trupească!".
Acest concept aparţine directorului şi antrenorului principal al Clubului sportiv "Triatlon pentru viaţă", domnul Iulian Manta, care de mai bine de un an de zile antrenează copii şi tineri pentru înot, biciclism şi atletism cu un deosebit respect faţă de oameni şi Dumnezeu, motiv pentru care Şcoala şi Biserica îi vor susţine iniţiativa pe durata "Concursului naţional de creaţie - Biserica şi Şcoala din sufletul meu". 
Invitatul de onoare a fost părintele Ciprian Tudor, în calitate de preşedinte al Ligii Tineretului Creştin Ortodox - Filiala Sector II Bucureşti, care a apreciat efortul comun al Şcolii şi Bisericii de a susţine sportul şi copiii care au nevoie de ajutor în acest sens.  
Cu această ocazie, redacţia periodicului parohial Ateneul Sfântului Pantelimon a cules următoarele impresii ale copiilor implicaţi în acest proiect:
1.     Rovenţa Virna Ioana (clasa a III-a A): Dacă ar fi să îi vorbesc lui Dumnezeu despre această experienţă, I-aş mulţumi din inimă pentru că ne-a dat putere să punem în scenă piesa LUMINA SFÂNTULUI ANDREI şi să avem şi atât de mult succes. Mă bucur foarte mult că pot să ajut copiii care au nevoie de mult ajutor. Aş vrea ca şi ei să cunoască acum povestea LUMINA SFÂNTULUI ANDREI.
      Prin intermediul teatrului religios , am învăţat că trebuie să fim mai buni şi răbdători precum a fost Sfântul Andrei, cel care ne-a încreştinat. Am fost îmbrăcaţi în costume populare, dar soldaţii au fost în armură. Cu ajutorul doamnei directoare Mihăilescu Julieta şi a doamnei învăţătoare Ignat Daniel, piesa a avut un mare succes.
      Autorul piesei de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI mi-a făcut o impresie foarte bună. Eu ştiam că autorul acestei piese este preot fiindcă ne-a spus doamna învăţătoare. Părintele Bogdan Teleanu, cu ajutorul replicilor din alte piese de teatru scrise de părintele Petru Gh. Savin, a făcut o piesă nouă de teatru incredibilă.
      Plecând de la această experienţă, am început să cred că în viitor aş putea deveni, de ce nu, chiar o actriţă. În acest caz o să îmi facă mare plăcere să joc piese de teatru religios. Spre exemplu, mi-ar plăcea să fac echipă cu cineva şi împreună să punem în scenă povestea Sfintei Filofteia. Poate cu ajutorul lui Dumnezeu chiar o să reuşesc acest lucru.
      Doamne, te rog să îi ajuţi pe toţi cei implicaţi în punerea în scenă a acestei piese de teatru. Dăruieşte-le putere, voinţă şi tot ce au nevoie pentru a reuşi tot ceea ce îşi doresc. Amin!
2.     Buşcu Alexandra Maria (clasa a III-a A): I-aş spune lui Dumnezeu cât de frumos a fost să particip la această scenetă realizată în beneficiul copiilor săraci care sper să înţeleagă cât de mult i-a ajutat, de fapt, Sfântul Apostol Andrei, Ocrotitorul Românilor.
Pentru a face această scenetă am avut nevoie de ajutorul doamnei învăţătoare Daniela Ignat. Prima dată am jucat această scenetă de teatru la şcoală, iar apoi la biserica Sfântul Pantelimon. Am fost impresionată de costumele populare şi îmbrăcămintea soldaţilor romani purtate în timpul reprezentaţiei.
Cred că autorul piesei de teatru a avut o idee bună să scrie despre încreştinarea făcută de Sfântul Apostol Andrei pe teritoriul ţării noastre. Am aflat că autorul este un preot abia când am citit scenariul piesei. Cred că este o piesă de teatru frumoasă pentru că mie mi-a plăcut foarte mult.
Dacă voi mai juca în astfel de piese de teatru cred că voi avea un viitor frumos. Faptul că am jucat în piesa de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI mă motivează să joc şi în alte piese de teatru de acest gen.
Doamne, te rog să îi ajuţi pe toţi cei care au contribuit la punerea în scenă a acestei piese de teatru.
3.     Maria Costina Filipesc (clasa a III-a A): Dacă aş putea vorbi cu Dumnezeu despre experienţa legată de punerea în scenă a piesei de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI, I-aş spune că a fost o experienţă minunată şi că sunt pregătită să continui.
Cred că este o idee bună să faci educaţie prin intermediul teatrului, iar doamna învăţătoare şi doamna directoare ne-au ajutat foarte mult şi că merită să mergem mai departe cu această piesă.
Autorul care a scris piesa de teatru mi-a dat o impresie foarte bună. Este un om al Bisericii şi aşa ar trebui să fim cu toţii. Să ştiţi că eu nu ştiam că este preot.      
Într-o zi o fetiţă a făcut o piesă cu clasa ei. Am fost impresionată cum este să joci teatru. Când a fost mare a devenit o actriţă reunumită.
Dragă Doamne, sper că toată lumea să fie sănătoasă şi să existe numai armonie.
4.     Dobre Giulia (clasa a III-a A): Eu i-aş spune următoarele vorbe lui Dumnezeu: Doamne, ajută-mă să fie totul bine! Ajută-ne să jucăm mai frumos şi mai corect în următoarele piese de teatru.
Prin intermediul Bisericii şi a Şcolii, clasa noastră a jucat o piesă de teatru foarte importantă pentru copiii aflaţi în dificultate.  În plus, mi-am dat seama că am pus în scenă, de fapt, o piesă foarte importantă pentru creştinii ortodocşi români. A fost frumos. Mi-a plăcut.
Eu cred că, după această experienţă de teatru, vom mai juca şi în alte piese de teatru.
Dumnezeul nostru, eşti atât de Bun cu noi! Ajută-ne să nu greşim. 
5.     Sandu Ştefan Savin (clasa a III-a A):  I-aş spune şi lui Dumnezeu că piesa a fost excelentă şi are un sâmbure de adevăr. Personajele, îmbrăcate în haine tradiţionale româneşti, au fost fascinante, ajutându-ne să înţelegem cum s-a petrecut încreştinarea românilor.
Am participat împreună cu colegii mei şi nu am mai pomenit aşa ceva. Piesa se numeşte LUMINA SFÂNTULUI ANDREI. 
Autorul piesei de teatru a scris piesa de teatru a scris textul cu ajutorul unui alt preot, părintele Petru Gh. Savin, care făcea acelaşi lucru în urmă cu aproape 100 de ani.
Sper ca pe viitor să fie mai bine decât până acum şi împreună să schimbăm lucrurile.
6.           Maria Ştefănic (clasa a III-a A): Doamne Dumnezeu meu, pe Care Te iubim, Îţi mulţumim că ne-ai ajutat să punem în scenă această piesă de teatru.
Clasa a III-a A a făcut 10 repetiţii pentru a pune în scenă această piesă de teatru cu ajutorul doamnei Ignat Daniel de la Şcoala Gimnazială MAICA DOMNULUI pentru a o juca la biserica SFÂNTUL PANTELIMON cu părintele Bogdan Teleanu. Până să ajung la biserica Sfântul Pantelimon, nu ştiam că autorul piesei de teatru este preot.
Sper ca şi în viitor să fie bine.
Doamne, Doamne, tu eşti mare, iar noi atât de mici. Tu ai putere, aşa că ajută-ne şi pe noi să ne descurcă pe lumea aceasta.
7.           Brânduşa Briana (clasa a III-a A): Doamne, Îţi mulţumesc că m-ai ajutat în această experienţă care m-a emoţionat profund mai ales pentru faptul că le va aduce fericire şi altor copii.  Faptul că am purtat costume populare şi că au fost implicaţi preoţii în acest proiect îl consider extrem de educativ.  Autorul piesei de teatru, părintele de la biserica Sfântul Pantelimon, m-a impresionat plăcut. Sper să devin o învăţătoare la fel de bună ca cei care ne-au ajutat să punem în scenă piesa de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI.
Doamne, te rog să îmi dăruieşti bunătate şi sinceritate.
8.           David Andrei Nicolae (clasa a III-a A): Eu i-aş spune şi lui Dumnezeu că am muncit mult la repetiţii ca să reuşim să învăţăm până la urmă rolurile. Am fost impresionat de munca preotului depusă pentru a scrie această piesă de teatru destul de lungă. Piesa de teatru mi-a plăcut. Sper ca plecând de la această experienţă legată de punerea în scenă a piesei de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI să am şi eu un viitor luminat.
  Doamne, Te rog să dăruieşti sănătate şi bucurie tatălui, mamei, bunicilor şi tuturor celorlalţi credincioşi.
9.           Alexandru Alberto (clasa a III-a A): L-aş ruga pe Dumnezeu ca aceşti copii care au nevoie de ajutorul nostru să fie cuminţi şi înţelegători. Poate aşa, Dumnezeu o să le împlinească şi mai mult rugăciunile. Doamne, Îţi mulţumesc pentru ocazia de a juca într-o frumoasă piesă de teatru pentru care am muncit mult la repetiţii. Această frumoasă piesă de teatru, care ne-a plăcut tuturor,  a meritat să fie jucată de noi.
Sper să fiu mai bun, înţelegător şi cuminte în viitor.
Doamne, Dumnezeu meu, Care Ţi-a fost milă de mine mereu, Te rog să mă fereşti de rele.   
10.        Boeru Matiaş (clasa a III-a A): Doamne, Îţi mulţumim pentru că am jucat teatru în favoarea unor copii care aveau nevoie de ajutor. Mi-a făcut o impresie plăcută faptul că autorul piesei de teatru este preot. Sper ca făcând fapte bune, precum aceasta, sper să am un viitor mai liniştit şi mai calm.
Doamne, ajută-ne cu toată puterea să trecem peste zilele mai grele şi să înfruntăm răul.  
11.        Anghel Andra (clasa a III-a A): Eu I-aş mulţumi lui Dumnezeu că ne-a oferit şansa de a ajuta pe alţii printr-o piesă de teatru în care am jucat. A fost foarte frumos că postul de televiziune TRINITAS TV s-a implicat în acest proiect. Îi sunt recunoascătoare părintelui Petru Gh. Savin pentru replicile frumoase care l-au ajutat pe părintele Bogdan Teleanu să realizeze scenariul piese de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI.
Sper ca scenariul următor despre viitorul vieţii mele să devină adevărat: A fost odată o fată pe nume Anda care îşi dorea să devină o renumită actriţă. Acest lucru s-a împlinit într-o bună zi. Poate că experinţa oferită de părintele Teleanu Bogdan va face într-un fel  ca acest vis să devină realitate.  
Doamne, Dumnezeu meu, nu mă lăsa la greu! Te rog să dai putere şi sănătate tuturor celor din şcoală şi din lumea întreagă.
12.        Alexandru Ştefania (clasa a III-a A): Dragă Dumnezeu, doamna învăţătoare Ignat Daniela a organizat sceneta, iar părintele  Teleanu Bogdan a scris replicile. Îţi mulţumesc pentru că i-ai ajutat să se ocupe de acest lucru. Cred că am făcut cu toţii o impresie bună. Îmi place părintele Bogdan Teleanu pentru că este foarte prietenos cu copiii. Sper să devin actriţă şi să joc în multe piese de teatru.
Doamne, Îţi mulţumesc că ne-ai ajutat să facem acest lucru!
13.        Ignat Nectarie (clasa a III-a A): Doamne, Îţi mulţumim că ne-ai dăruit concentrarea necesară ca să punem în scenă piesa de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI fără să ne încurcăm prea mult. Cred că ideea acestui proiect trebuie continuată. Dacă mai este nevoie, vom juca şi în alte scenete de teatru! Faptul că autorul piesei de teatru este preot ne-a făcut o impresie frumoasă. De altfel, şi eu vreau să devin preot. Doamne, cât de mult Îţi mai mulţumim că ne-ai ajutat să punem în scenă această piesă de teatru!
14.           Uncuţă Gabriel (clasa a III-a A): Doamne, Te iubesc şi pentru asta ajutăm copii săraci. Prin intermediul piesei de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI am învăţat multe lucruri. În plus, le-am produs bucurie părinţilor, colegilor, dar şi unor invitaţi din alte ţări (n.n. – este vorba de participanţii la Congresul internaţional de teologie din 2015 „Relaţia dintre parohie şi şcoală în viaţa şi misiunea Bisericii din contextul actual”) care au asistat la o reprezentaţie. De acum, cred că am devenit celebru şi toată lumea o să mă recunoască. Doamne, Îţi mulţumesc că ne ajuţi să avem grijă şi de cei mai săraci ca noi.
15.        Alexandru Isacovici (clasa a III-a A): Doamne, cât de mult mi-a plăcut să joc în scenetă! A fost o experienţă plăcută, dar nu prea uşoară. Sper din suflet ca să le fie de ajutor acelor copii sărmani. Punerea în scenă a piesei de teatru LUMINA SFÂNTULUI ANDREI, cu ajutorul doamnei învăţătoare Daniela Ignat, a doamnei director Julieta Mihăilescu şi a părintelui Bogdan Teleanu, cred că a fost o reuşită educativă. Interesant este faptul că autorul piesei de teatru, părintele Teleanu Bogdan, a împrumutat replicile de la alte piese de teatru, scrise de părintele Petru Gh. Savin de la biserica Sfântul Pantelimon, în urmă cu aproape 100 de ani. M-am bucurat că părintele Teleanu Bogdan a recunoscut acest lucru şi cred că, pe ansamblu, sceneta a fost o reuşită. De acum o să fiu cunoscut de mai mulţi oameni, iar asta îmi place foarte mult. Doamne, Îţi mulţumesc că am participat la punerea în scenă a acestei piese de teatru.
16.        Adrian Cristian Marin (clasa a III-a A): Doamne, Îţi mulţumesc că eşti cu noi şi Te-am simţit alături când am jucat în piesa de teatru. A fost o experienţă frumoasă pentru că au fost multe personaje. Mi-a plăcut mult rolul pe care l-am avut şi scenariul despre un om care, ieşind din mulţime peste certat de soldaţii romani pentru că afirma că vrea să vorbească personal cu Mesia. Întors acasă, în satul lui, vorbeşte cu femeile de la fântâna din faţa casei lui Moş Dură pe care le convinge să meargă împreună la peştera Sfântului Andrei. Doamne ajută!
17.        Luca Reu Ilinca (clasa a III-a A): Îţi mulţumim, Doamne, pentru că am reuşit să punem în scenă această minunată piesă de teatru. Am înţeles că părintele Bogdan Teleanu a preluat replicile din alte piese de teatru scrise de un preot care a slujit în urmă cu aproape 100 de ani tot la biserica Sfântul Pantelimon, părintele Petru Gh. Savin. Interesant este că, după atâţia ani, noi rostim replicile din vremea lui. Mă bucur că am jucat teatru, în loc să stau acasă şi să mor de plictiseală. Cred că voi avea numai de câştigat din această experienţă.  Doamne, Îţi mulţumim pentru ajutorul dat!

(Redacţia periodicului ATENEUL SFÂNTULUI PANTELIMON, Foto Corneliu Reu)

ARHIVA FOTO 













 

Niciun comentariu: